The Forward Look Network
The Forward Look Network
Search | Statistics | User Listing Forums | Chat | eBay | Calendars | Albums | Skins | Language
You are logged in as a guest. ( logon | register )

Searching for = Söker efter "FARMEN", Strömstad, Sverige.
Moderators: wizard, Windsor59

Jump to page : 1
Now viewing page 1 [50 messages per page]
View previous thread :: View next thread
   Forward Look Local Regions -> Scandinavian RegionMessage format
 
oldefar
Posted 2017-02-04 4:37 PM (#533181)
Subject: Searching for = Söker efter "FARMEN", Strömstad, Sverige.


Elite Veteran

Posts: 708
500100100
Location: Fredrikstad, Norway. (Europe)
I am searching for any one person that were in any way attached to the "FARMEN" in Strömstad, Sweden in the 1970s. There was a Norwegian registered 1959 DeSoto Diplomat 2 door sedan converted to a 2 door hardtop and very rusty sitting outside on the lot there. This car had, from what I can remember, a 426 cid or 392 cid HEMI in it. This car was driven for many years here in Fredrikstad, Norway and an old friend of mine by the nick-name "bassen" did all the "funky" work on this car. The "converson" from the 2 door post to the 2 door hard-top was just done by cutting the post and installing a plexiglass window as the rear quarter-window.

I was there a lot of times seeing this car, and it was offered for sale to me back then. But a car like that was usually "thrown" after you just for removing it, so I wasn't much interested in buying it. If the HEMI would still be in the car, I would of cours have bought it. On the picture below you will see a 1959 DeSoto Diplomat Custom, but a 4 door hard-top instead of a 2 door. I own one of these too.

As I was there a lot back then with my 1960 DeSoto Adventurer 2 door hard-top, brown methallic, somebody if still living in the area, may remember me. As I remember a guy doing a very nice job on a 1964 Dodge Dart 2 door hard-top swapping in a RB 413 cid. The car also had a "flip-front". This car was also offered me for sale.

If anybody remember this place or knows anybody that was there, please get in touch with me.

Hej ! Jag söker efter någon som kommer ihåg eller hade sin garage på den såkallade "FARMEN" utanför STRÔMSTAD i Sverige på 70-tallet. Det stod en 1959 DeSoto Diplomat 2 dörrars stolpe där som var converterad til 2 dörrars hard-top och var mycket rostig. Bilen stod ute på egedomen. Den hade en 426 eller 392 cid HEMI unner huven. Om den hade det när den kom dit vet jag inte. Jag blev dessutom også frågad om jag ville köpe den här bilen. På bilden unner vil ni se en 1959 DeSoto Diplomat Custom, men en 4 dörrars hard-top i stellet för en 2 dörars.

"FARMEN" var en plats där flera skruvade bil og jag kommer ihåg en kille som gjorde et mycket fint jobb på en '64 Dodge Dart 2 dörrars hard-top som han inmonterade en 413 cid big-block i. Bilen hade ochså en "flip-front". Denna bilen bjöd han mig dessutom at köpa. Jag skulde vel ha någon bild på denna bilen ochså, men jag har flera tusen bilder, så det blir svårt at finna just nu.

Om någon kommer ihåg den her platsen, eller om nogon kjenner til nogon som var där på 70-tallet, ville jag vara mycket tacksam om dom kontaktade mig på min e-post adress eller PM, eller even kom med en komentar här.

Ursekta min dårliga svensk.

oldefar

Edited by oldefar 2017-02-05 1:12 PM




('59 DeSoto Diplomat (fron 45%).jpg)



Attachments
----------------
Attachments '59 DeSoto Diplomat (fron 45%).jpg (430KB - 586 downloads)
Top of the page Bottom of the page
Jump to page : 1
Now viewing page 1 [50 messages per page]
Jump to forum :
Search this forum
Printer friendly version
E-mail a link to this thread

* * * This site contains affiliate links for which we may be compensated * * *


(Delete all cookies set by this site)